
Verenigingsmanagement
Verantwoordelijk voor de bedrijfsvoering en het gezicht van onze opdrachtgevers
Ons verenigingsmanagement coördineert alle werkzaamheden voor een branche of vereniging, is scherp op financieel management, ledenbinding en -werving en indien van toepassing ook op certificering en opleidingen. We geven een branche of vereniging een gezicht door contacten te onderhouden met bestuurders, leden, partners, pers, overheid en aanverwante (markt)partijen. Vanuit onze rol ondersteunen we een organisatie met positionering, spelen we op marktontwikkelingen in, behartigen we belangen en geven we (juridisch) advies.
Accountteam
Een verenigingsmanager stuurt het accountteam aan dat binnen APPR Hét Brancheburo alle werkzaamheden voor de opdrachtgever uitvoert. Het initiëren van alternatieve plannen en het inschakelen van andere disciplines horen daarbij. Een verenigingsmanager notuleert veelal ook de bestuursvergaderingen, afhankelijk van de wensen van de opdrachtgever.
Onder de verantwoordelijkheid van het verenigingsmanagement vallen:
- Coördineren en managen van alle verenigingsactiviteiten
- Secretariaatsvoering
- Financieel management en ledenadministratie
- Ledenbinding en ledenwerving
- Belangenbehartiging
- Positionering en communicatie
- Opleidingen en certificeringstrajecten
Omvang bepaalt functie
Voor verenigingen en organisaties met een geringe omvang zetten we een organisatieassistente in die het bedrijfsproces leidt.
Met name bij grote organisaties kan een verenigingsmanager (of directeur) bij een opdrachtgever zelf in dienst zijn, eventueel aangevuld met een of meer medewerkers. Het technische werkgeverschap in de zin van verzorgen van salarisadministratie, verzekeringen, leaseconstructies e.d., is dan vaak aan ons uitbesteed.
Een manager of medewerkers die bij een opdrachtgever zelf in dienst zijn, kunnen gebruik maken van onze flexibele werkplekken met facilitaire voorzieningen.