
Publicaties
Maken en op de markt brengen
Publicaties zijn verbonden met alle andere communicatie van een organisatie en hebben hun eigen positie binnen een cross-mediale aanpak.
Een publicatie kan eenmalig zijn (folders, jubileumboek, congresuitgave enz.) maar ook een periodiek als een tijdschrift. We voeren alle uitgeeffuncties uit met betrekking tot een tijdschrift: het samenstellen van de inhoud (in de regel in overleg met een redactieraad van leden), de organisatie en planning, redactie en eindredactie, vormgeving en advertentieacquisitie tot en met verzorging van drukwerk en verzending.
Vermarkten
We adviseren organisaties bij het op de markt brengen van hun publicaties. Krijgen leden een boek bijvoorbeeld gratis? Moeten niet-leden betalen? Laten we wel of geen advertenties toe? Laten we een hele uitgave sponsoren?
Onze afdeling Sales verzorgt de advertentieacquisitie voor met name (digitale) tijdschriften. Voor het exploiteren van een periodiek zijn verschillende scenario’s mogelijk. De financiële lusten en lasten kunnen liggen bij onze opdrachtgever of bij ons, maar een periodiek uitbrengen in gezamenlijk ondernemerschap is ook mogelijk.