APPR
  • Over ons
  • Onze mensen
  • Opdrachtgevers
  • Activiteiten
  • Nieuws
  • Contact
  • Verenigingsmanagement
    • Verenigingsmanagement
    • Secretariaatsvoering
    • Financieel management en administratie
    • Ledenadministratie
  • Media & Communicatie
    • Media & Communicatie
    • Public affairs & lobby, crisismanagement
    • Content en community
    • Data & trends
    • Vormgeving
    • Partners en sponsors
    • Publicaties
  • Opleidingen
    • Opleidingen en examens
  • Certificering
    • Certificering en registratie
  • Evenementen
    • Evenementen
    • Activiteiten
  • Faciliteiten
    • Faciliteiten
  • Media & Communicatie
  • Public affairs & lobby, crisismanagement
  • Content en community
  • Data & trends
  • Vormgeving
  • Partners en sponsors
  • Publicaties

Content en community

Eigentijdse kennisdeling

Blogposts, chats, nieuws, advies, discussies rondom thema’s, bijeenkomsten in allerlei vormen, interviews, tijdschriften, filmpjes en dergelijke: al die uitingen bevatten informatie, content, om een community te informeren. De leden vormen voor branches en verenigingen in de regel de belangrijkste community, maar ook potentiële leden en andere stakeholders kunnen daarbij horen.

Content en crossmediaal

Met de opkomst van sociale media is een nieuw tijdperk ingetreden. Over ieder onderwerp is informatie te vinden. Onze communicatiemedewerkers zetten die informatie uit naar leden, niet-leden en anderen. Aan de hand van een contentplan destilleren ze onderwerpen en trends waar een branche of vereniging waarde aan hecht. In een contentplan staat ook in welke stijl, op welk platform en in welk medium een branche of vereniging zich wil vertegenwoordigen.

Een contentplan beschrijft een totaal platform waarop alle verschillende kanalen van een organisatie een eigen plaats hebben en onderling verbonden zijn. Die onderlinge verbondenheid is de crossmediale inzet, essentieel voor effectieve kennisuitwisseling. Dat betekent bijvoorbeeld discussies op internet doorzetten in een nieuwsbrief of tijdschrift, delen via Facebook of er over schrijven in een blog…..en andersom!

Social media, strategie en beheer

Bij het opzetten van een sociale-media-strategie kunnen de volgende vragen spelen:

  • Hoe dragen sociale media bij aan verdere positionering van een organisatie?
  • Wat is de rol ten opzichte van de website, een nieuwsbrief, tijdschrift en andere communicatiekanalen?
  • Hoe kunnen we sociale media inzetten om leden te werven of te behouden?

We zetten een strategie op en beheren sociale media vervolgens voor onze opdrachtgevers. LinkedIn, Facebook, Instagram en Twitter houden we actueel en interactief, en we trainen onze opdrachtgevers ook om dat zelf te doen.

Website

Websites voor branches en verenigingen vormen een uitgebreid digitaal visitekaartje waarop een organisatie zich nader voorstelt, haar doelstellingen uiteen zet en (branche)ontwikkelingen signaleert. De sites kennen vaak een besloten ledendeel om een actieve ledencommunity te realiseren. Leden worden gestimuleerd kennis via de site met elkaar te delen en hun netwerk actief te benutten.

De sites zijn veelal gekoppeld aan een webbased ledenadministratie. Leden kunnen daarbij hun eigen gegevens up-to-date houden. Van belang is dat een site goed te vinden is (via Search Engine Optimalisation), snel is en bruikbaar op verschillende soorten devices als tablet en smartphone.

Voor nieuwe sites maken we een functioneel plan en een designvoorstel. Daarbij zien we ook toe op optimale leesbaarheid voor smart phones en tablets. We creëren relevante content en beheren die in relatie tot andere (sociale) media. We verzorgen nieuwsservice vanuit diverse informatiestromen en versturen HTML-nieuwsbrieven aan (groepen van) leden.

Voor bestaande sites voeren een quick scan uit op gebruiksgemak, vindbaarheid en vertegenwoordiging op het open internet.

 

Onze dienstverlening

Verenigingsmanagement
Secretariaatsvoering
Financiële administratie
Ledenadministratie
Communicatie
Public affairs
Social Media
Vormgeving
Publicaties
Opleidingen en examens
Certificering en registratie
Organisatie van evenementen

Contact

Tel. 035 - 694 28 78 / 035 - 542 74 00
E-mail: info@apprhbb.nl

Gooimeer 4 – 15
1411 DC Naarden

Postbus 5135
1410 AC Naarden

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin

Onze twitterberichten

  • APPRHBB

    Interessante inspiratiesessie over inclusiviteit en diversiteit die wij met veel plezier verzorgen voor onze opdrac… https://t.co/mhXgHlc9if

    Retweet Reply Favorite 2 dagen geleden
  • APPRHBB

    Wie wordt onze nieuwe collega? https://t.co/kZDBAAYPj8

    Retweet Reply Favorite 3 dagen geleden
Follow @APPRHBB
  • Privacyverklaring
  • Disclaimer
  • Algemene leveringsvoorwaarden